Geografisk Orientering 5/2015

Det store GEO MIX

Vi afslutter traditionen tro redaktionsåret med det store Geo Mix. Dette nummer indeholder en bred vifte af artikler lige fra kokadyrkning i Bolivia til ændringer i kystlandskabet på Langø, Fyn, og fra vulkaner i Amerika til den etniske minoritetsgruppe, Nenets, i Rusland. Endelig bringer vi en opfølgning på de nye FN Verdensmål (se GO1-15) forfattet af Red Barnet. Geografforbundets styrelse bidrager, udover deres sædvanlige klummer, med en beretning fra dette års geografweekend i Thy samt referat fra den
ordinære generalforsamling.

Et kludenummer er også en mulighed for at få ryddet ud i artikelbanken, der nu er ved at være tom. Derfor vil redaktionen gerne opfordre alle vores læsere til at bidrage med artikler til vores fælles fagblad. Artiklerne kan være alt fra et spændende projekt, du har lavet, noget fagdidaktisk, studiemæssigt eller blot en rejsereberetning eller fotoreportage, du gerne vil dele. Det skal naturligvis lugte af geografi. Før du begynder at skrive, skal du kontakte redaktøren for at lave en aftale.

Hele redaktionen vil også benytte lejligheden til at sige tak for dette GO-år. Vi ser frem til at forkæle jer i 2016 med spændende temaer, der i skrivende stund er ved at blive tilrettelagt.