Endelig dagsorden for ekstraordinær generalforsamling i Geografforbundet torsdag d. 12. oktober 2023 kl. 18

Nyhed oprettet den 27. september 2023

Endelig dagsorden for ekstraordinær generalforsamling i Geografforbundet torsdag d. 12/10 2023 kl. 18 på GO Forlag, Anker Heegaards Gade 2, 3.tv., 1572 København V.

Dagsorden:

Punkt 1. Orientering:
Markedssituationen og et muligt samarbejde og/eller fusion af Forlaget Columbus og GO Forlag A/S.

Punkt 2. Beslutning:
Geografforbundets Styrelse ønsker generalforsamlingens mandat til

a. At undersøge mulighederne for et muligt samarbejde og/eller fusion af Forlaget Columbus og GO Forlag A/S.

b. At undersøge og afklare de juridiske- og økonomiske forhold knyttet til forskellige modeller for et sådant samarbejde under iagttagelse af de muligheder og begrænsninger, der følger af Columbus Fonds (Samfundsfagsnyt Forlags-Fond) fundats og Geografforbundets formål.

c. At indkalde til en ekstraordinær generalforsamling i Geografforbundet, med minimum 14 dages varsel, når de fornødne undersøgelser i henhold til dagsordens punkt a og b har fundet sted, og der dermed er tilvejebragt et tilfredsstillende beslutningsgrundlag, der gør det muligt for generalforsamlingen at træffe beslutning om en model for det fremtidige ejerskab og drift af Forlaget Columbus og GO Forlag A/S samt hermed beslægtet virksomhed i overensstemmelse med Columbus Fonds (Samfundsfagsnyt Forlags-Fond) fundats og Geografforbundets formål på baggrund af en anbefaling fra Geografforbundets Styrelse herom.