Ecuador

Tag med på en 2 ugers studietur til Ecuador, med mulighed for at tilkøbe en tur til Galapagos.
Sommer 2019

STUDIETUR TIL ECUADOR 14 DAGE I BEGYNDELSEN AF JULI 2019

Tag med på en 2 ugers studietur til Ecuador i begyndelsen af sommerferien 2019. Der vil være mulighed for at tilkøbe en tur til Galapagos efter rejsen.

Turen starter og slutter i Quito, men den bringer os vidt omkring i dette enorme land, der er ca. seks gange større end Danmark. Landet har en befolkning på ca. 17 millioner.

Selvfølgelig skal vi stå med et ben på hver side af Ækvator ved Verdens Midte. (Mitad del Mundo).

Omdrejningspunkterne for turen vil være Andesbjergene og Amazonlandet.

Vi starter med at bevæge os mod syd efter at have været en tur i Otavalo, hvor vi bl.a. skal besøge en smuk krater sø og et indiansk marked. Turen fortsætter til vulkanen Cotopaxi (4800), der ligner Mount Fiji i Japan med sne på toppen. For dem, der har lyst, kan de gå op til refugiet på vulkanen Cotopaxi. Inden da afklimatiserer vi os i bjergene, vandrer til et vandfald og hører om et vandprojekt(ngo Waterstep).

Senere skal vi prøve en af Andesbjergenes mest berømte togture, ”Djævelens næse”, hvor toget zigzagger gennem fantastiske landskaber, og vi skal se Ingapirca, som er Ecuadors største inkaruin. Vi stopper turen mod syd i Cuenca. Byen er en flot koloniby, som er på UNESCO’s verdensarvsliste. Vi udforsker byen og den nærliggende Cajas Nationalpark.

Nu flyver vi  til byen Coco, som ligger i Amazonas-regnskoven, der hvor floderne Coca og Napo mødes. De flyder videre ud i Amazonfloden. Her vil vi opholde os et par dage og sejle på Amazonas meget tæt på flodens udspring. Der er også mulighed for at komme ud at gå i regnskoven.

Fly tilbage til Quito. Besøg på universitetet.

Faglig leder Betina Thaarup, lærer. Betina har fulgt landet i mange år og boet i landet 1½ år. Betina taler flydende spansk, og hun har mange kontakter, som vi vil drage nytte af.

Turansvarlig

Lise Rosenberg fra kursusudvalget. Lise har arrangeret mange ture for Geografforbundet. Lise har rejst rundt i Ecuador med Betina Thaarup sommeren 2003, hvor hun var på Galapagos. En tur der stærkt kan anbefales.

Har du spørgsmål, så kontakt gerne Lise på lr@geografforbundet.dk eller tlf.: 2239 7777.

Faglig leder

Læs mere om turen på www.Geografforbundet.dk og i GO 3.

Turen arrangeres sammen med Bifrost Rejser.