Grønland

Oplev Grønlands vestkyst, hvor turen går forbi Kangerlussuaq, hovedstaden Nuuk og verdensarvsområdet ved Ilulissat Isfjord.
Påsken 2019

Oplev Grønlands vestkyst med Geografforbundet i Påsken 2019, hvor turen går forbi Kangerlussuaq, hovedstaden Nuuk og verdensarvsområdet ved Ilulissat Isfjord. Her vil vi udforske det historiske og nutidige grundlag for de grønlandske byer og bygder samt naturligvis det fantastiske landskab med dets isbjerge og gletsjere!

På turen skal vi blandt andet med hundeslæde ud til bygden Oqaatsut, hvor vores faglige leder Tina Noregren er lokalkendt. Bygden ligger omtrent 20 kilometer nord for Ilulissat og kendes også som Rodebay, som var navnet på en hollandsk hvalfangerstation, der engang lå her. I Oqaatsut får vi mulighed for over et par dage i rolige og simple omgivelser at opleve livet i en lille grønlandsk bygd, der ligger i den storslåede natur på kysten ud imod Diskobugten.

Følg med på www.geografforbundet.dk og i GO2-2018 for yderligere information, eller ring/skriv til den turansvarlige Ole Pagh-Schlegel fra Kursusudvalget på 5154 9604 / ole_pagh@hotmail.com.

Turen arrangeres i samarbejde med Bifrost Rejser, som har stået for flere af Geografforbundets rejser.

Turansvarlig: Ole Pagh-Schlegel, Kursusudvalget. Tlf.: 51 54 96 04. E-mail: ole_pagh@hotmail.com

Tilmelding: Er endnu ikke mulig, men følg med her på hjemmesiden.

Du skal være logget ind for at tilmelde dig.
Ikke medlem? Bliv medlem