Historisk byvandring bag Fredericias gamle vold

Mange har hørt om Fredericia og byens militære betydning under de slesvigske krige. Byen blev planlagt ved et skrivebord i København i slutningen af 1600-tallet.
24. februar 2018, kl. 13-15
Gratis

Mange har hørt om Fredericia og byens militære betydning under de slesvigske krige. Byen blev planlagt ved et skrivebord i København i slutningen af 1600-tallet og blev opført som et af landets vigtigste militære fæstninger. Byens volde omkranser på nærmest majestætisk vis en gammel bykerne med snorlige gader og historie på hvert gadehjørne. Stærke kræfter arbejder på at gøre dette til Danmarks næste punkt på UNESCOs Verdensarvsliste.

Men Fredericia rummer også spændende historier om indvandring, religion og industri.

På byvandringen vil vi tage udgangspunkt i de steder som også er nævnt i folderen “Find vej i Fredericia”, men vi vil også tage os tid til at se på nogle af de steder som ikke kom med.

Turen er på ca. 5 km. Medbring fornuftigt fodtøj og tøj efter vejret.

Mødested: Ved statuen “Landsoldaten”, som er et af Fredericias mest kendte vartegn. Adressen er Ved Landsoldaten 5, 7000 Fredericia.

Tidspunkt: Turen er sat til to timer. Kl. 13-15.

Kontaktperson: Jonas Straarup Christensen, tlf: 28925801

Pris: Deltagelse er gratis ved tilmelding.

Deltagerantal: 25 personer

Tilmeldingsfrist er udløbet.