Regionaltur til Hedehusene. Guided tur i Hedeland Naturpark

Lørdag 11 maj 2019

OBS: GUIDET RUNDVISNING PÅ CYKEL (MTB)

Hedeland Naturpark er anlagt oven på gamle grusgrave fra 60'erne.I dag er der stadig grusgrave i området der, i takt med de tømmes, omdannes til nye rekreative naturområder. Hedeland Naturpark er enestående mht biotoper og geotoper og derfor i konstant udvikling og kan betegnes som et "genbrugslandskab" på i alt 15 km2.

Terrænet i Hedeland Naturpark danner i dag forskellige landskabsbilleder med søer, kanaler, sletter, skove og bakker. I starten var der dog kun ganske få vilde planter på område. Alt dette skal vi høre meget mere om på denne unikke tur.
Vi tager på tur i området, og se de spændende steder og seværdigheder.

Der køres på mountainbikes via grusstier og de små spor. Henrik vil være guide på turen og fortælle om området, som tidligere var en kæmpe grusgrav og nu er endt med et skøn rekreativt område med flot natur og aktiviteter.

MØDESTED: Hedeland Eventcenter, Roskildevej 87, 4030 Tune (start og slut)

TILMELDING: Praktisk: Et gebyr for leje af en MTB opkræves ved Tilmelding på hjemmesiden http://www.geografforbundet.dk/studierejser-og-ekskursioner/

Man kan også medbringe sin egen cykel mod et mindre gebyr.
Deltagelse: Turen gøres på MTB-cykel 15 km i terrænet. Turen er ikke egnet for folk med dårlig kondi. Tilmelding nødvendig. Turen er ikke for gangbesværede
Medbring praktisk tøj og støvler, samt madpakke og drikke til turen. Beregn 3 timer i felten.
Kontaktperson: Nikolaj Charles Bunniss, ncb@geografforbundet.dk Mobil 53539335

Du skal være logget ind for at tilmelde dig.
Ikke medlem? Bliv medlem