Rundvisning på Rigsarkivet i Viborg

Geografforbundet og Slægtsforskerne i Silkeborg inviterer på rundvisning på Rigsarkivet i Viborg.
14. november 2019

Rigsarkivet, Viborg opbevarer arkivalier fra den lokale administration i Nørrejylland, som er området fra Skagen i nord til Kongeåen i syd. Derudover opbevarer arkivet privatarkiver fra personer, virksomheder, foreninger, institutioner og organisationer fra hele landet.

Rundvisere

Arkivar, seniorforsker Annette Østergaard Schultz og Bente S. Vestergaard.

Torsdag den 14. november 2019 kl. 10 - 11.

Mødested

Rigsarkivet Viborg, Ll. Sct. Hans Gade 5, 8800 Viborg.

Pris pr deltager: 50,- kr. som betales på stedet.

Geografforbundet: Erik Sjerslev Rasmussen. Mail esr@geografforbundet.dk tlf. 60 83 07 60.

Slægtsforskerne i Silkeborg: Jørgen Dreier. Mail dreier@os.dk tlf. 30 53 37 43.

Frist for tilmelding: senest 7. november 2019.

Turansvarlig

Erik Sjerslev Rasmussen, medlem af styrelsen, esr@geografforbundet.dk tlf.: 60 83 07 60.

Parkeringsforhold

Fra Rødevej og fra Reberbanen er der indkørsel til den store parkeringsplads (Garnisonspladsen) bag arkivet. Der er også offentlige parkeringspladser ved Fælledvej og Tingvej.

Ingen af pladserne har tidsbegrænsning.