Geologiens dag 2018

Kom med ud i naturen på Geologiens Dag. Vi tager til Tadre Mølle og hører om Istidsruten, som er en 250 km lang cykelrute gennem istidens landskaber.
16. september 2018
Gratis

Istidsruten ved Tadre Mølle i Elverdamsdalen nær Tølløse. Konsulent Anders Lauritsen fra Holbæk Kommune fortæller om projektet.

Istidsruten er en 250 km lang cykelrute, der går gennem 5 kommuner og 4 oplevelsesområder i det nordvestsjællandske istidslandskab. Istidsruten giver både turister og fastboende mulighed for at komme rundt på en sund og hurtig måde til spændene oplevelser gennem det særlige sjællandske landskab, hvor man overalt kan se spor fra istiden. Undervejs kan man lære om og opleve både natur, kultur, naturvidenskab, flora og fauna, dyreliv m.v.

Ruten åbner i 2019

Vi går knap 2 km for at studere kildekalken og hører om dens dannelse og anvendelse. Fra smeltevandsdalens sider strømmer der kalkholdigt vand ud, som danner kildekalk, der er brugt som bygningsten i flere kirker i området.

Har du lyst til at tage cyklen med?

Vi mødes på Vipperød Station kl. 9.30 og cykler langs fjord og gennem skov til Tadre Mølle – ca. 13 km. Tilbageturen køres gennem parken ved Aastrup Gods og Nyby.

Søndag den 16. september  kl. 11.00.

Mødested

Tadre Møllevej 23, 4330 Hvalsø.

Tilmelding er gratis ved tilmelding her på hjemmesiden.

Turleder Frank Lykke Hansen.

Tlf.: 60 76 75 81, Mail: frank-lykke@mail.tele.dk

Tilmeldingsfrist er udløbet.