Vikingebro - vejen til vikingerne

Kom og se Danmarks længste vikingebro - døbt Haralds bro.
11. juni 2020
Pris: 60,-

Broen er bygget på Vestegnen og i periferien af ådalen ligger landsbyerne Risby, Vridsløsemagle, Ledøje og Herstedvester, der dækker et kulturlandskab, hvor fortidens spor er rigt bevaret. Her finder man både gravhøje fra oldtidens agerbrugssamfund, spor efter den arktiske indlandsis og dens floder, og arkæologiske fund, der vidner om, at området med sine åsystemer, søer, moser og jordbund til alle tider har haft afgørende betydning for de mennesker, der levede der.

Haralds Bro på 700 m blev indviet i september måned 2019 under stor bevågenhed. Nordea Fonden har støttet bygningen af broen, som har taget 3 år. Undervejs har skoleklasser deltaget i arbejdet. 75% af tiden har de 3 fuldtidsansatte håndværkere datidens værktøj og de sidste 25 % af tiden har man benyttet moderne redskaber. Det er et imponerende stykke arbejde, og man undres over, at det var muligt.

Vi starter i Vikingelandsbyen, som vi får en historie om, før vi går ned til broen 200 m væk.

Vikingebro.dk  og Vikingelandsbyen.dk

Torsdag den 11. juni kl. 15 – 16.30.

Mødested

Vikingelandsbyen, Ledøjevej 35, 2620 Albertslund. Tag cyklen med i S toget og så kan I cykle af stier til Vikingelandsbyen.

Pris for medlemmer

Kr. 60,- pr. person. Tilmelding og betaling skal ske her på hjemmesiden.

Pris for ikke-medlemmer

Kr. 60,- pr. person. Tilmelding og betaling skal ske ved kontooverførsel til kontonr.: 3167 3167364179.

Tilmeldingsfrist

1. juni 2020

Faglig leder

Klaus Mynzberg, leder af Vikingelandsbyen.

Turansvarlig

Lise Rosenberg, Kursusudvalget. lr@geografforbundet.dk, tlf: 2239 7777.

Du skal være logget ind for at tilmelde dig.
Ikke medlem? Bliv medlem